Bestuur

Beheerders

Motorclub

Fotoalbum Motorclub

Lidmaatschap

Adverteerders

Tips en Links

Onze Informatie


Nieuws

Nieuws Motorclub

Fotoalbum Motorclub

T-Shirts motorclub

Tips voor auto en motor

Openingstijden AHC

Contact

Over de AHC

Formule 1

Evenementen agenda

Links

Home

Contact

Site map


Nieuws 1
||
Nieuws 2 || Nieuws 3 || Nieuws 4 || Nieuws 5


Nieuws Optimate druppelladers:

De fabrikant van de Optimate acculaders heeft een prijsaanpassing voor gedaan voor zijn producten.
De AHC heeft echter voor haar leden nog een aantal exemplaren weten te bemachtigen voor een zeer speciale prijs:


Optimate 3 44,70


Optimate 4 (canbus) 54,50




Onwetendheid winterbanden

Hoewel het gebruik van winterbanden volgens zowel de ANWB als 3VO een aanzienlijke betere grip oplevert op de weg vanaf temperaturen lager dan 7 °C, gebruikt slechts 5% van de automobilisten in Nederland winterbanden. Dit is vooral toe te schrijven aan de gebrekkige kennis van Nederlanders over winterbanden.

Zo weet negentig procent van de mensen niet wat het effect van winterbanden is op de remweg bij gladde en natte wegen. Verder is 92% van de Nederlanders niet op de hoogte van de weersomstandigheden waarbij je het beste met winterbanden kunt rijden. Een kleine 60% kan winterbanden niet onderscheiden van zomerbanden.

En dit terwijl de Nederlandse automobilist banden, na de remmen, als de belangrijkste auto-onderdelen beschouwt voor hun verkeersveiligheid. Deze resultaten zijn naar voren gekomen uit een recent onderzoek dat TNS Nipo in augustus en september in opdracht van Profile Tyrecenter heeft gehouden onder 750 automobilisten in Nederland.

Volgens 3VO wijst onderzoek door de jaren heen namelijk uit dat 25 tot 35% van alle aanrijdingen een gevolg is van het weer. Gladheid is bij slechte weersomstandigheden zoals regen, sneeuw en ijzel bij vier op de vijf ongevallen de oorzaak. De beperkte kennis is de voornaamste reden dat nog maar een klein deel van de mensen in ons land winterbanden gebruikt bij temperaturen onder zeven graden.

Bijna de helft van de vrouwen is echter bereid om tot aanschaf over te gaan als blijkt dat de winterbanden toch aantoonbaar beter zijn voor de verkeersveiligheid. Bij de mannen is dat 28%. Deze mensen geven dan wel aan naar een bandenspecialist te gaan voor de aanschaf van winterbanden en niet naar een merkdealer. De belangrijkste reden voor de niet-gebruikers om geen winterbanden te gebruiken, is dat ze er, volstrekt ten onrechte, vanuit gaan dat winterbanden in Nederland nooit nodig zijn, Als tweede reden wordt aangedragen dat winterbanden alleen nodig zijn als je op wintersport gaat. Deze reden wordt op de voet gevolgd door een groot aantal mensen die ronduit toegeven nooit stil te hebben gestaan bij het nut van winterbanden.

52% van de ondervraagde vrouwen en 46% van de ondervraagde mannen is van mening dat de overheid intensiever zou moeten wijzen op het belang van winterbanden voor de verkeersveiligheid. Bij leaserijders ligt dit percentage zelfs op 59%. Minister Peijs van Verkeer en Waterstaat heeft in een reactie richting Profile Tyrecenter echter laten weten dit vooral een taak te vinden van de autobranche zelf. De onderzoeksresultaten en de reactie van minister Peijs zijn voor Profile Tyrecenter directe aanleiding om een landelijke communicatiecampagne te starten onder de noemer 'Grip op je leven…Grip op de weg' om Nederlanders te informeren over het belang van winterbanden. Dit gaat ze o.a. doen met de uitgave van een speciale winterbanden-DVD, een 'winterbanden-glossy'.

Niet overtuigd? Lees dan eens het volgende: bij temperaturen lager dan 7° Celsius worden gewone zomerbanden minder doeltreffend. De gom van een band is zo samengesteld dat hij bij warme temperaturen uitstekend functioneert. Bij koude temperaturen wordt hij echter minder soepel tot hard. Winterbanden hebben daar echter geen last van omdat ze hoofdzakelijk bestaan uit rubber en silica. De gom blijft in de meest barre omstandigheden soepel en plooit zich makkelijk naar het wegdek. En als de temperatuur onder het nulpunt zakt, wordt het verschil pas helemaal duidelijk.

Bron: Autokompas


Steeds meer motorrijders

De dure benzine en diesel jagen steeds meer automobilisten naar de motor. Ook de files en parkeerproblemen maken de tweewieler aantrekkelijker.

Dat meldden de Motorrijders Actie Groep (MAG) en de Europese organisatie van motorfabrikanten ACEM. "Een motor rijdt veel zuiniger dan de meeste auto's: al gauw 20 kilometer op een liter. En parkeren op de stoep wordt gedoogd in Amsterdam en veel andere steden", zegt voorzitter Nico Perk van de MAG woensdag.

Perk ziet de verkoop al een tijdje stijgen in Nederland en EU. "In de volle breedte is er een constante en forse toename over een aantal jaren te zien."

Cijfers van de ACEM tonen dat de motorverkoop in de EU bijna is verdubbeld naar een record van 1,5 miljoen stuks in 2007, tegen 800.00 stuks in 1997. Vooral tussen 2002 en 2007 was er een sterke groei met 32 procent.

Brancheorganisatie Bovag en RAI Vereniging meldden in januari al dat Nederlanders vorig jaar aanzienlijk meer gemotoriseerde tweewielers kochten dan in 2006. De verkoop steeg bijna 10 procent tot 16.228 exemplaren, terwijl de verkoop van brom- en snorfietsen zelfs met 17,7 procent toenam.

Vooral de verkoop van lichte motoren toe, zo blijkt uit de Europese cijfers. De verkoop van motoren zwaarder dan 125 cc stagneert al enkele jaren.

Dat motorrijders in Nederland vooralsnog worden vrijgesteld van kilometerheffing in 2012, heeft volgens voorman Nico Perk nog geen invloed. Hij verwacht daarvan ook geen explosieve toename: "Daarvoor ligt de drempel voor motorrijden te hoog. Mensen die files willen ontwijken, doen dat al."

De MAG bestrijdt ook schattingen dat het aantal verkeersslachtoffers onder motorrijders relatief gaat toenemen. Jongeren mogen over enkele jaren niet meer direct op een zware motor stappen. De EU heeft de rijbewijsregels hiervoor recent verzwaard.

Onder druk van MAG heeft de EU bovendien het ontwerp van nieuwe vangrails veiliger gemaakt voor motorrijders.

In Nederland zijn ruim 600.000 motoren geregistreerd. Schatting is dat 400.000 daarvan echt met enige regelmaat de weg op gaan. De Motorrijders Actie Groep (MAG) vertegenwoordigt zeventig motorclubs in Nederland, evenals ruim 6000 directe leden.



GULF tankpas voor AHC leden

Speciaal voor AHC leden is met GULF een overeenkomst gesloten om nog meer voordeel uit uw AHC-lidmaatschap te halen. Voor de leden liggen bij de AHC formulieren klaar voor de aanvraag van een Gulf tankpas.
Korting op benzine, diesel en LPG: 0,09 per liter (op de grootverbruikersprijslijst [te vinden op de Gulf website]).

Bij ontvangst van de pas is een borg van 6,80 verschuldigd, u krijgt het bedrag bij beëindiging van het contract weer retour.



GULF Card: óók geldig op het netwerk van TINQ

U kunt, als Gulf-card houder nu ook terecht bij het onbemande netwerk van Tinq.

Alle Tinq tankstations zijn onbemand en innovatief ingericht.

Overige adressen kunt u vinden op de websites:

www.Gulf.nl
www.tinq.nl



Meer nieuws

© copyright 2006 - 2017

Template by Templatesfreelance.com